نشانه هاي منتظر واقعي امام زمان (عج)/جامعه اسلامي امروز براي همکاري با امام زمان (عج) مهياتر است/ چه زماني افراد تهديدي براي دولت موعود مي شوند؟


ديرزماني است که شيعيان اسلام در انتظار ظهور امام دوازدهم حضرت ولي عصر(عج) هستند تا بيايد و جهان پر از ظلم و خشونت را پر عدل کند.


در احاديث بسياري آمده است که بهترين عبادت ها، انتظار فرج است؛ اما اين انتظار چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟ مطمئناً جنس اين انتظار متفاوت از انتظارات معمول بشري است. انتظار براي امام عصر (عج) که منجي عالم بشريت است، با آگاهي، بصيرت، شناخت و . همراه است. ديرزماني است که شيعيان اسلام در انتظار ظهور امام دوازدهم حضرت ولي عصر(عج) هستند تا بيايد و جهان پر از ظلم و خشونت را پر عدل کند.طبعاً هر يک از ما به سهم خود در تسهيل و آماده سازي شرايط ظهور امام عصر نقش داريم.


 


منتظر واقعي بايد هم‌طراز با امام زمان(عج) و آرمان‌هاي او باشد


جستجو و کاوش براي شناختن علائم ظهور، نه وظيفه است و نه گره گشا؛ وظيفه اساسي يک منتظِر اين است که، چقدر با آرمانها و خواسته هاي منتظَر هماهنگ است. فرض بر اينکه همه اين نشانه ها و اتفاقات زمينه ساز ظهور حضرت شود و امام عصر ظهور کنند و دولت موعود تشکيل شود؛ جايگاه اين فرد جستجوگر و منتظِر چيست و در کجاي دولت امام عصر (عج) قرار خواهد گرفت. جستجو براي شناختن و درک علائم ظهور مثل نگراني براي اسلامي بودن و اسلامي ماندن ديگران است، فارغ از پرداختن به تکاليف خود انسان. آنچه اهميت دارد اين است که منتظِر جايگاه خود را در دوران ظهور منتظَر بفهمد. اينکه امام زمان(عج) از ما چه مي خواهد و اينکه به عنوان کسي که دغدغه فرج دارد، بعد از تأسيس دولت موعود آخراماني کجا قرار مي گيريم. اشکال اساسي ما اين است که غصه اسلام را مي خوريم؛ فارغ از اينکه خودمان چقدر مسلمانيم و مسلماني ما چقدر با اصل اسلام سازگار است. اگر منتظِر همرنگ با منتظَر و تحت تربيت او حرکت کند، قطعاً در عصر فرج حضور خواهد داشت. منتظِر واقعي بايد هم طراز با امام زمان(عج) و آرمان هاي او باشد. اگر اينطور نباشد، در زمان دولت موعود و در عصر ظهور، شرايطي به مراتب سخت تر از دوران غيبت خواهد داشت.


عصر ظهور تکميل کننده جريان امامت صالحان است


عصر ظهور تکميل کننده جريان امامت صالحان و گمشده فطرت و وجدان انساني است. اگر کسي اعتقاد به امر فرج داشته باشد، با اندکي درنگ و تدبر در مسائل اسلامي مي تواند هماهنگي خود را با فرج مولا و رسيدن به عصر ظهور حفظ کند. اين تکليف عام و خاص مردم در يک جامعه اسلامي است. من معتقدم جامعه اسلامي امروز براي همکاري با امام زمان مهياتر است. در دوران اميرالمومنين و عترت پاکشان، جوانان امروز ديده نمي شدند. شما مي بينيد که چگونه جوانان ما از حريم اسلام به قيمت جان فشاني شکوهمندانه دفاع کردند؛ ده ها هزار نفر شهيد و جانباز شدند در دوران دفاع مقدس ما. تا جايي که صولت دشمن در هم شکست. يا حتي در ماجراي رخدادهاي شگفت انگيز غرب آسيا؛ داعش به عنوان جريان گسترده و پهن پيکر، مأموريت داشت که محتواي اسلام و جامعه اسلامي را به هم بريزد. اما جوانان دين مدار ما اجازه ندادند؛ سرنوشت تاريخ را تغيير دادند و نه تنها اسلام غريب نماند، بلکه بساط خرافه، تکفير و سلطه استکبار جمع شد. در دوران فعلي جوانان و مدافعان حرم بسيار چشمگيرتر از دفاع مقدس ظاهر شدند.


نگوييم پياده روي اربعين؛ اين مجاهده و مبارزه اربعين است


همين راهپيمايي اربعين؛ ببينيد که با تمام محدوديت ها 3 ميليون جمعيت جوان کشور حرکت مي کنند به سمت کربلا. اين مجاهده اربعين است، مبارزه اربعين است؛ پس فقط نگوييم پياده روي اربعين. امروز جوانان ما بسيار دغدغه مند در حوزه دين هستند. عيب ما اين است که فضيلت ها را کمتر از معايب برجسته مي کنيم. از بيان فضائل جوانان عاجزيم به همان ميزان که دشمن در انتشار عيب ها موفق است! شما ببينيد وقتي در جلسه ي مهماني 50 نفر جوان غافل را دستگير مي کنند، چقدر فضاي رسانه اي بر اين امر دامن مي زند؛ گويي همه جوانان اينگونه هستند. ما يک تجمع ده نفره را به بحران در کشور تبديل مي کنيم. اين در حالي است که از حضور شکوهمند همين جوانان در جلسات اهل بيت، راهپيمايي اربعين و . کمتر حرف مي زنيم. اين عيب ها بايد مرتفع شود. اينجا براي ما سوال مي شود که چرا امام زمان(عج) ظهور نمي کنند و موانع اين ظهور چيست؟! بايد مطالعه کرد و ديد که دولتمردان و مسئولان کشورهاي اسلامي تا چه اندازه مناسب براي دولت موعود هستند. من مي گويم نيستند که اگر بودند تا الان امام زمان ظهور مي کرد. البته جامعه اسلامي هم عيب و نقص دارد؛ اصلا ساحت انسان گاهي دچار غفلت مي شود، اما آناني که دعوي اصلاح گري دارند، چقدر با تکاليف و مسئوليت خود آشنا هستند؟ من مي گويم بسيار کم. در واقع موانع ظهور همين افراد مسئول و دولتمردي هستند که ارزش هاي دين و . را به زعم خود تعبير و عمل مي کنند. در حالي که اگر هم طراز با ارزش ها و خواست هاي امام زمان(عج) باشند، موانع ظهور هم برطرف شود.


نقشه راه براي مديريت جامعه اسلامي قرآن و مکتب اهل بيت است


چگونه زندگي کردن مسئولان مشخص است؛ اما اينکه چرا زندگي نمي کنند معلوم نيست. نقشه راه براي مديريت جامعه اسلامي قرآن و مکتب اهل بيت است. هر فرد مسئولي در جامعه اسلامي بايد هر روز خود را به خداي خود عرضه کند تا ببيند چقدر منطبق با نقشه راه قرآني حرکت کرده است. اگر رفتار و عمل او موافق با خواسته اولياي دين باشد، ترديد نکنيد که در عصر فرج و دولت موعود هم حضور دارد. شما زماني يک مدير اسلامي، يک زمامدار و دولتمرد و وکيل و وزير اسلامي هستيد که نه به اختيار خود که به اختيار امام زمان(عج) عمل کنيد. امام زمان غايب نيست؛ ما غايبيم که محضر او را محلي براي سرپوش گذاشتن بر معايب خودمان مي بينيم. اين عيب ها بايد رفع شوند؛ اگر امام بيايد و اين عيب ها همچنان باشد؛ خود ما مسئولان اين چنيني تبديل مي شويم به تهديدي براي دولت موعود.


تبعيت از ولايت حق احتياج به ظرفيت پذيري مأموم دارد


تبعيت از ولايت حق احتياج به ظرفيت پذيري ماموم دارد. مگر مي شود وقتي در نظام اسلامي و زير سايه قانون اساسي، قسم مي خوريم، حکم مي گيريم، به حاشيه برويم و راه خود را ادامه دهيم. ما زير سايه امام زمان (عج) زندگي مي کنيم. اگر کسي باورش اين نيست، به انسانيت خيانت کرده است. نه تنها به انسانيت که به آرمان هاي همه مردم.


چه کنيم در زمان غيبت امام زمان (عج)، دچار غفلت نشويم؟


بايد براي جوانان زندگي ميزاني بر پايه دين را تعريف کرد. آنها بايد درست بفهمند و درست هم عمل کنند. نبايد دين خود و اعتقاد خود را با ميزان دادن به مقامات و صاحب منصبان تعريف کنند که اگر يک نفر از آنها سقوط کرد، عزت و اعتماد جوانان هم سقوط کند.


پير و جوان بايد ميزان عمل خود در زندگي را قرآن بدانند. طراز اولياي دين را بشناسند تا در مدار درست قرار گيرند. ضعفي که در نظام اسلامي ما هست، اين است که فرهنگ، دين و اهل بيت را درست تبيين نکرده ايم. متاسفانه خواص جامعه ما، براي دنياي خود، هيجان و احساسات جوانان را ضمانتي براي بقاي کارشان مي دانند.


جنگ با دشمن دين، حمايت از آل الله است


در دوران دفاع مقدس که ما از حدود مرزي مان دفاع مي کرديم، مردم پشت سر رزمندگان بودند؛ اما در دفاع از حريم اهل بيت فاصله تا خط مقدم اندازه يک کشور است. داعش اينجا يک گروه تکفيري و تروريستي صرف نبود؛ مختصات خاص خود را داشت. حکومتي جبار و قدرتمند با امکانات نظامي، امنيتي و اطلاعاتي؛ اما خيلي از جوانان ما براي دفاع از سوريه و عراق جمع شدند و صولت دولت خرافي اسلام داعشي را جمع کردند. دولتي که محصول سرمايه داري و استکبار است. جمع کردن داعش ايستادن در برابر استکبار بود. مدافع حرم منتظر واقعي فرج است و اين مدافع حرم تنها نيست؛ بلکه تمامي جوانان عالم پشت سر او هستند. آينده حکومت اسلامي متعلق به جواناني است که قلمرو اسلام را حرم آل الله ميداند.

فلسفه ظهور همان فلسفه بعثت است


امام زمان(عج) در دوره اي از طريق نواب اربعه با مردم ارتباط داشتند؛ چيزي بالغ بر هفت دهه. پس از آن و با درگذشت چهارمين نايب ايشان به امر خدا به غيبت کبري رفتند و از نظرها دور شدند.


فلسفه ظهور همان فلسفه بعثت است؛ فلسفه عدالت و امنيت است. آنچه درباره بعثت به عنوان فلسفه حيات و زندگي و هويت ايماني مي شناسيم، در امر ظهور امام زمان (عج) فعليت مي يابد. هيچ تفاوتي بين فلسفه ظهور و فلسفه بعثت نيست.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ترشی و مربا فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز-تصفیه آب شیراز تعمیرات لوازم خانگی هارمونی باران AndroidP30 رزین سختی گیر بهترین کودک برمک نیوز تولدت مبارک احسان طراحی سایت